Ramazan’a lezzet katacak altın ipuçları

0
1765

Ramazan ayı kültürümüzde beraberlik, hoşgörü ve anlayış kavramlarıyla anlatılır ama aynı zamanda da lezzetli, zengin, bereketli sofralarla toplumsal hafızamızda yer etmiştir.

1. Yemekleri yağ ile lezzetlendirin
Sağlıklı yağlar, zeytinyağı ve tereyağı, hem doyurucu hem de uzun süre tok tutan yapısıyla ramazan menülerinde de vazgeçilmezdir. Ramazan için, topluca satılan Ramazan kolisi alıyorsanız mümkün olduğunca sağlıklı yağların bulunduğu kolileri seçmenizi tavsiye ederiz. Karbonhidratlar ve şekerler, birkaç saat içinde sindirilirken, yağ odaklı bir beslenme, daha uzun saatler açlığa dayanmayı kolaylaştırabilir. Yağlar aynı zamanda yemeklerin lezzeti için de olmazsa olmazdır. Tüm gün aç kaldıktan sonra insülin seviyenizi aniden fırlatacak bol şekerli, karbonhidratlı iftar menüleri yerine sağlıklı yağlarla pişirilmiş yemekleri tercih edebilirsiniz. Aynı şekilde sahurda da yağları öne çıkarak gün içinde daha enerjik kalabilirsiniz.

2. Pratik yemeklerden destek alın
İftar sofrası hazırlamak çok keyifli bir süreçtir ama aynı zamanda yorucu da olabilir. Bazı günler, iş yoğunluğundan iftar saatine yetişememe endişesi bile yaşayabilirsiniz. Böyle durumlar için, boş bir zamanınızda derin dondurucuda saklayabileceğiniz pratik lezzetler hazırlayabilirsiniz. Örneğin, topluca hazırladığınız kavurmayı derin dondurucu raflarında saklayabilir, iftar sofrasında hurma, zeytin, peynir, kavurma eti gibi seçeneklerle pratik bir sofra hazırlayabilirsiniz. Evdekilerin damak tadını da düşünerek, topluca hazırlayıp derin dondurucuda saklayabileceğiniz tarifleri geç olmadan listeleyin ve ilk fırsatta tencereler kaynamaya başlasın… Kavurmalar, çorbalar, haşlanmış sebzeler, börekler…

3. Sahuru iftarda hazırlamak
İftar hazırlığınızı yaparken, sahurda da çok hızlı şekilde masaya gelebilecek, hatta ısıtmaya bile gerek kalmadan yenilebilecek seçenekleri de dikkate almalısınız. Örneğin, zeytinyağlı sebzeler. Lifli ve yağlı yapısıyla hem sizi gün boyu tok tutacaktır, hem de sahur saatinde uzun yemek hazırlama zahmetinden kurtaracaktır. İftar saatinde hazırlayıp buzdolabıraflarında kolayca saklayabileceğiniz zeytinyağlılar, salatalar, sebzeli ve etli börekler, az şekerli sütlü tatlılar… Sahurda hem lezzetli hem de doyurucu alternatifleriniz olacaklar.

4. Bol sıvı ama ne zaman
Ramazan aylarında pek çok insan için en zorlayıcı nokta su tüketimi olur. Aslında size bir sır verelim, vücut birkaç gün susuzluğa kolayca dayanabilir. Süre bünyeden bünyeye değişir ancak vücut belli bir süre susayıp da su bulamadığında depoladığı yağları yakarak su elde eder. Tüm o yağların bir nedeni olmalıydı, değil mi? Vücudu aç veya susuz kaldığı günlerde hayatta tutacak bu mekanizma, susuzluğa da dayanmayı sağlar. Ancak, oruç tutarken 14-15 saat susuz kalmayı kolaylaştıran bu mekanizmayı yağ yakıp zayıflamak için kullanmaya kalkışmanızı tavsiye etmiyoruz. Zira daha uzun süren susuzluk sağlığınız için zararlı sonuçlar doğurabilir. Ramazan ayında da, iftar ve sahur saatleri arasında, saat başı düzenli olarak su içerek, böbreklerinizi rahatlatabilir, vücudunuzun su ihtiyacını karşılayabilirsiniz. İftar sonrasında evdeki cezve süreli dolup boşalır ve kahveler de pişer ama çay veya kahve içmek, su içmenin yerini tutmaz. Bol su içmeyi ihmal etmemenizi öneriyoruz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here