Nisantaschi: Burada fiyat yok, pazarlık var

0
3009
Ömer Seval

25 binden fazla ürünün bulunduğu Teşvikiye’deki mağazada bazı ürünlerde belli bir fiyat yok, müşterilere pazarlık etme fırsatı veriliyor. ZEYNEP GÜLER CEYLAN

Nisantaschi, Ömer Seval’in babasının ve dedesinin antika merakıyla doğan bir marka.Bir yanda yüz senelik antikalar ve birbirinden değerli eşyalar, bir yanda günümüzün en sevilen markalarından hit parçalar… Hepsini Nisantaschi’de bulmak mümkün.

Markanın kurucusu Ömer Seval, dededen esnaf. Henüz sekiz yaşındayken Sultanhamam’da yün dükkânı olan dedesinin yanına gidip tezgâhın başına geçiyormuş: “Esnaflığı, bu işin yolunu yordamını, o yıllarda dedemden öğrendim.”

100 senelik National marka yazar kasa, ABD üretimi. Almanya’da
kullanılmış, hâlâ çalışıyor.

14 yaşından beri kendi parasını kazanan ve bir yıl ablasının ajansında modellik kariyeri de yapan Seval, “Bir defile için Hong Kong’a gitmiştik. Orada erkek modeller ‘makyaj için neler alalım’ diye konuşunca modelliğin bana göre olmadığını anlayıp bıraktım. O zamanlar 500-600 dolar harcırah alırdık. Ben o paralarla yurtdışından Mickey Mouse’lu kravatlar getirip Türkiye’de satardım” diye anlatıyor yolculuğunu.

Gece pazarında antika avı

Galatasaray Lisesi’nde okurken kurduğu iki markası Soho ve Sosyete ile o yıllarda da konuşuluyormuş. Ardından rotasını gayrimenkul dünyasına çevirmiş ve orada da tuttuğunu koparmış.

Adı ‘Aşk Çeşmesi’. Yarım asırlık. İtalya’nın en iyi porselen firmalarından birine ait. Yüz adet yapılmış, biri de bu ve hiç kırığı yok.

Nişantaşı’ndaki eski evlerip alıp renove ettikten sonra kiraladığı bu süreçte, Nisantaschi markasının kurulum sürecini de başlatmış. Gayrimenkul sektöründeyken yurtdışında birlikte çalıştığı tedarikçilerle kolları sıvamış.

Babası ve dedesinin her zaman antikalara meraklı olduğunu anlatıyor Seval. Dünya çapında markalaşan bir konsept mağazası olan Nisantaschi için Amsterdam, Londra, Viyana, Paris ve Yunanistan’ın gece pazarlarını geziyor, antikacılarını çok iyi tanıyor.

Çok yakında Berlin, Moskova ve Eskişehir dükkânları açılacak olan markanın İstanbul dışında Alaçatı, Bursa, Samsun, Bodrum, Konya, Almatı, Tahran, Ürdün ve Düsseldorf’ta şubeleri bulunuyor.

Halihazırda Teşvikiye’deki dükkânda ise 25 binden fazla ürün bulunuyor.

Asla online satış olmayacak

“Dükkânın genel yapısı ve bu karışıklığın içindeki ahenk müşterilerin hoşuna gidiyor, bu yüzden hiçbir zaman online satış yapmayacağız. İnsanları sıcakkanlılığımız çekiyor. Sohbete, birebir temasa inanıyoruz. Mağazalar kişilikli ve nitelikli oluyor.”

Bitmedi; bu dükkânda kasada belli bir fiyat yok, müşterinin pazarlık yapma şansı var. “Biz esnaf kurumuz ve bu esnaf kimliğimizi, işimizi ne kadar büyütürsek büyütelim koruyacağız. Eski gelenekleri mağazamızda yaşatabiliyoruz, mesela bu mağazada pazarlık yapabiliyoruz.  Kasada bu kadar ödeyeceksin gibi bir durum yok.”

Berlin’den sertifikalı
39 parçalık Mercedes özel koleksiyonu.
50 senelik ve ilk günkü gibi korunmuş.

Peki ya ticaret? “Günü kurtarmaktır önemli olan, kâr marjını hesap etmeden müşteriyi memnun ediyorum, asıl kârım o oluyor” diyor Seval.  Marka kendi ürünleriyle de öne çıkıyor; Nisantaschi etiketli giysi, çanta ve bisikletler müşterilerin favorilerinden.

Röportaj: Zeynep Güler Ceylan
Fotoğraf: Sinan Arslan

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here