İş Sanat, Cumhuriyet’in 100. yılında İstanbul’da ziyarete açılan Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi’yle sanatseverlere sunulan Türkiye İş Bankası Sanat Eserleri Koleksiyonu’ndan yapılan özel seçkileri, “Herkes İçin Sanat: Anadolu Sergileri” ile Anadolu’ya taşıyor.
Yukarıdaki fotoğraf: Mavinin İzinde, Türkiye İş Bankası Gelibolu Şubesi
Türk resim sanatının temel taşlarını oluşturan birçok değerli sanatçı, yurt dışında aldıkları eğitimin ardından Anadolu’ya dönerek, başta resim öğretmenliği olmak üzere çeşitli görevler üstlendi ve ilhamını bu topraklardan alan özgün eserler üretti. Türkiye İş Bankası Sanat Eserleri Koleksiyonu’nda zengin örnekleri yer alan bu üretim, yalnızca estetik nitelikleriyle değil, tarihsel ve kültürel tanıklıklarıyla da büyük önem taşıyor.
Anadolu’nun farklı bölgelerindeki Türkiye İş Bankası şubeleri, geçen yüzyılda duvarlarını süsleyen bu eserlerle adeta yerel sanat galerilerine dönüşmüştü. İş Sanat’ın bu gelenekten ilhamla başlattığı “Herkes İçin Sanat: Anadolu Sergileri” ortak kültürel mirasımızı doğduğu topraklarda bugünün kuşaklarıyla buluşturmayı amaçlıyor.
Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi’nin öğrenme programlarından olan Anadolu Sergileri, ortak kültürel mirasımızı doğduğu topraklarda bugünün kuşaklarıyla buluşturuyor.
USTALARLA BULUŞMA
Anadolu Sergileri’nin ilk durağı olarak, Türk resim sanatının en önemli isimlerinden İbrahim Çallı’nın doğum yeri olan Denizli’nin Çal ilçesi seçildi. 12-13 Temmuz’da düzenlenen “Çallı Doğum Gününde Çal’da” seçkisindeki “Gül Koklayan Kadın”, “Manolyalar”, “Peyzaj- Bebek İskelesi Önü” ve “Balıkçılar” gibi başyapıtlar yerel halkın büyük ilgisiyle karşılandı.
Sergi dizisinin ikinci durağı Muğla’nın Milas ilçesinde 26-27 Temmuz’da “Hocalar ve Öğrenciler” temasıyla özel bir seçki sunuldu. Türk resim sanatının üç önemli temsilcisi; Milas doğumlu Turan Erol ile Güzel Sanatlar Akademisi’nden hocası Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Gazi Eğitim Enstitüsü’nden öğrencisi Yalçın Gökçebağ’ın, Türkiye İş Bankası Sanat Eserleri Koleksiyonu’nda bulunan resimleri bir arada sergilendi. “Hocalar ve Öğrenciler” seçkisi, bireysel sanat yolculuklarıyla kendi kuşaklarında öne çıkan bu sanatçıların Anadolu’yu merkeze alan yaratıcı bakış açılarını izleyicilerle paylaşırken, sanatın kuşaklar arasındaki sürekliliğine de ışık tuttu.
MAVİNİN İZİNDE BİR SEÇKİ
Anadolu Sergileri’nin üçüncü seçkisi Gelibolu Şubesi’nde, deniz peyzajlarından oluşan “Mavinin İzinde” oldu. Çanakkale’de ressam olarak görev yapan Mehmet Ali Laga ve Gelibolu doğumlu Elif Naci’nin yanı sıra Hasan Vecih Bereketoğlu, İbrahim Safi, Adil Doğançay, Ercümend Kalmık ve Hikmet Onat‘ın eserlerinin yer aldığı seçkinin en önemli eseri ise Feyhaman Duran’ın Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü mavi gözleri ve kararlı bakışlarıyla resmettiği “Kalpaklı Atatürk” isimli portresiydi.
9-10 Ağustos tarihlerinde, Mustafa Kemal’in kumandanlığında kazanılan I. Anafartalar Muharebesi’nin 110. yıldönümünde ziyaret edilen sergi, izleyicileri doğa, zaman ve bellek ekseninde anlamlı bir yolculuğa çıkardı.
BÜYÜK ZAFERİMİZE MİNNETLE

Büyük Taarruz’un 103. yıldönümünde, 23- 24 Ağustos tarihlerinde Kocatepe’de ziyarete açılan “Büyük Zafer” başlıklı seçkide ise Türkiye İş Bankası Sanat Eserleri Koleksiyonu’nda yer alan Atatürk portreleri ile bu coğrafyayı ve Büyük Zafer’i betimleyen eserler yer aldı.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere, Milli Mücadele’nin tüm kahramanlarına duyulan saygı ve minneti yansıtan sergide, sanat tarihimizin ve 1914 Kuşağı’nın güçlü portre ustalarından Feyhaman Duran, puslu ve mistik etkili peyzajlarıyla tanınan Ayetullah Sümer, Atatürk portreleriyle öne çıkan Nusret Karaca ve Rahmi Pehlivanlı, Kurtuluş Savaşı’nda Ahır Dağı Taarruzu’nu betimleyen Ziya Duru ile günümüzün etkili heykeltıraşlarından Mehmet Aksoy’un eserleri izlendi.

İş Bankası şubelerini geçici sanat mekânlarına dönüştüren, uzman sanat tarihçilerinin anlatımı ve çocuk atölyeleri ile desteklenerek kapsayıcı bir sanat deneyimi yaratan Anadolu Sergileri’nin “Aşina Yüzler” başlıklı seçkisi 27- 28 Eylül’de Antakya’da sergilendi.
İş Bankası şubelerini geçici sanat mekânlarına dönüştüren Anadolu Sergileri, uzman sanat tarihçilerinin anlatımı ve çocuk atölyeleri ile desteklenerek kapsayıcı bir sanat deneyimi yaratıyor.

Bu bir reklamdır.